אנחנו חיים בעידן ווירטואלי שבו יש חשיבות מאד גבוהה לחוות הדעת ולביקורות ברשת. זה נכון לגבי נותני שירות, זה נכון לגבי מכירת מוצרים וזה נכון גם לגבי אישי ציבור ואומנים וזוהי בדיוק הסיבה שהנושא של ניהול מוניטין ברשת הוא חלק בלתי נפרד מפעילויות שיווק וחלק מתכנית שיווק דיגיטלי שמביאה לתוצאות של נוכחות ברשת, ומוניטין חיובי. איך עושים זאת? מיד תגלו.
הדבר הראשון שאנחנו עושים כשאנחנו מחפשים שירות או מוצר זה להכנס לגוגל ולשאול אותו מה דעתו. כיום קל לשאול את גוגל הכל, וגוגל כחברנו הנאמן מעלה בפנינו את כל הידוע לו לטוב ולרע.
בדיוק לשם כך קיים ניהול מוניטין באינטרנט, על מנת שהטוב יגיע ובכמויות וכאשר קיים משהו טוב, אין שום סיבה שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם לא יגלו זאת. אם כך אנחנו מגלים שכאשר אנחנו שוכרים שירותי ניהול מוניטין באינטרנט אנחנו עושים צעד מקובל בעולם הרשתות כי זהו בסך הכל הרושם הראשוני שאנחנו יוצרים.
שמירה על המוניטין יכולה להתבצע על ידי אנשי מקצוע וגם על ידכם, אך חשוב שתדעו שכאשר אנשי המקצוע מטפלים בכך כחלק מתוך חבילת שיווק או כשירות מתוך השיווק או בנפרד, יש לכך משמעות אחרת.
לרגע שלא תחשבו שאתם לא יכולים, פשוט עדיף שאת הפעולה הזאת יבצעו אנשי מקצוע שמכירים היטב את הרשתות, את הנפשות הפועלות, את הניואנסים הקשורים לכתיבה הנכונה והמתאימה ובכלל את היכולת להתנסח מול לקוחות פוטנציאליים, או מול לקוחות קיימים.
גם אם אינכם עוסקים בתחום, ניהול מוניטין ברשת יש לבצע בהסתמך על מספר פרמטרים משמעותיים וחשובים:
פעולת ניקוי תוצאות היא פעולה שאכן מבוצעת על ידי אנשי מקצוע שיודעים היטב כיצד לבצע אותה ומטרתה היא לדחוק תוצאות שליליות בגוגל אל דפים שכמעט ואף גולש לא מגיע אליהם ברחבי הרשת. כתיבת התוכן לא תספיק כאן, יש צורך בידע נרחב ובעבודות קידום אתרים או קידום אורגני וגם ידע בשיווק דיגיטלי ברשתות החברתיות.
דרך נוספת להסרה של פרסום שלילי היא לפנות אל הגורם המפרסם באופן ישיר. אם מדובר על הוצאת דיבה, הרי שזה רק הגיוני לדאוג לכך שהגורמים הרלוונטיים בחוק ידעו על כך. אם מדובר על תלונה על מוצר או שירות, בקשו מהצוות שמנהל לכם את המוניטין ברשתות או בגוגל ליצור קשר ישיר עם המפרסמים ולשוחח עמם על כך, כאשר המטרה הסופית היא לא רק שיפור השירות, אם כי גם הסרת הביקורת השלילית.
ניהול מוניטין באינטרנט בכלל וברשתות בפרט הוא פרויקט בפני עצמו כאשר התוצאות אמורות להביא בסופו של דבר גם לניקוי תוצאות שליליות וגם לנוכחות חיובית בכל מקום ברשת. נוכחות חיובית היא גם באתר, גם בשירות הלקוחות אונליין בכרטיסי GMB (מה זה?) או ברשתות החיוביות וכמובן בתוצאות בגוגל. כל עסק חייב שיהיה לו מוניטין מקצועי ותקין על מנת שיוכל באמת להגיע אל קהל היעד המתאים שיקבל את הרושם הראשוני החיובי ביותר שרק אפשר.
כשמדובר על ניהול מוניטין מדובר גם על ניהול משברים מקצועי. כאשר הצוות המנהל לכם את המוניטין מעניק ללקוחות שלכם מענה אדיב ונעים ויוצר יחסי ציבור איכותיים אתם כבר במסלול הנכון והחיובי ליצירת הרושם הטוב ביותר עבור המותג שלכם. מותג חזק ברשת ובכלל, הוא מותג שהמוניטין שלו איכותי ובעל חוות דעת טובות, שירות אדיב וסבלני וכל אלו לצד מקצועיות ללא דופי. יש לכם את זה, אז הגיע הזמן שכל העולם גם ידע על כך.
אולי יעניין אותך גם..
רגע! כבר הולכים?
תחשבו על זה: לא תרצו לדעת איך לגרום לעסק שלכם לזנק?
מקבלים עכשיו שיחת ייעוץ ח-י-נ-ם!
אז מה יש לך להפסיד?