Prositive Logo White שיווק ובניית אתרים

דירוג גוגל - מה זה?

במשך יותר משני עשורים, גוגל שימשה כמנוע החיפוש הנפוץ ביותר בעולם המעבד מיליארדי שאילתות בכל יום. בבסיסו, התפקיד העיקרי של גוגל הוא להציג למשתמשים את תוצאות החיפוש הרלוונטיות, הסמכותיות והאיכותיות ביותר כדי לספק את צורכי המידע שלהם. אבל איך גוגל מחליטה אילו תוצאות להציג קודם? התשובה טמונה בדירוג גוגל. מערכת מורכבת המתפתחת כל הזמן, שנועדה לקבוע את הרלוונטיות והאיכות של דפי אינטרנט. למה בעצם חשוב שתדעו את זה גם אם אתם לא עוסקים בתחום ברמה המקצועית? מיד תגלו.

מהו דירוג גוגל?

דירוג גוגל מתייחס למיקום שבו אתר או דף אינטרנט מסוים מופיע בדף התוצאות של מנוע החיפוש ומופיע לאחר שאילתה מסוימת שנשלחה אל מנוע החיפוש. דירוג גבוה יותר מרמז על נראות גבוהה יותר למשתמשים, שכתוצאה מכך יכול להוביל ליותר תנועה לאתר. לדוגמה, אם האתר שלכם הוא תוצאת החיפוש הראשונה של "הסמארטפונים הטובים ביותר לשנת 2023", הדירוג שלכם בגוגל עבור מונח חיפוש זה הוא מספר אחד.

איך דירוג גוגל עובד?

המנגנון הבסיסי של תוצאות גוגל המגיע מדירוג הוא שילוב של אלגוריתמים לדירוג המנתחים היבטים שונים של דפי אינטרנט כדי לקבוע את הרלוונטיות שלהם לשאילתת חיפוש ספציפית. היבטים אלו כוללים, בין היתר, את איכות התוכן, השימוש במילות מפתח רלוונטיות, כמות ואיכות הקישורים הנכנסים, וחווית המשתמש שמציע האתר.

לגוגל יש סט של אלגוריתמים שהוא משתמש בהם, וחלק מהם מאד מוכרים, לפחות בשמות, וחשוב להכיר אותם:

  • PageRank

זהו האלגוריתם הראשוני ביותר שפיתחה גוגל, על שם אחד ממייסדיה, לארי פייג'. PageRank מעריך את הכמות והאיכות של קישורים לדפי אינטרנט כדי להעריך את חשיבותם באינטרנט.

  • פנדה

אלגוריתם פנדה שהושק בשנת 2011 מטרתו להוריד את הדרגה של "אתרים באיכות נמוכה" ולהחזיר אתרים איכותיים אל ראש תוצאות החיפוש.

  • פינגווין

אלגוריתם פינגווין, שהושק בשנת 2012, מכוון לאתרים שמפרים את הנחיות גוגל, במיוחד אלה המשתמשים בטכניקות מניפולטיביות כדי להשיג דירוג גבוה. לגוגל יש מגוון של יכולות 'לעלות' על אתרים כאלו ואף אלמנטים של הענשה שמעיפים ממנוע החיפוש באופן זמני, ולעיתים גם לצמיתות. ולכן, לא מומלץ לעשות זאת כלל אלא כן לנהוג על פי כללי גוגל.

  • Hummingbird

אלגוריתם זה הושק בשנת 2013 והוא למעשה מאפשר לגוגל להבין טוב יותר שאילתות חיפוש ולספק תוצאות התואמות את כוונת המחפש, גם אם המילים המדויקות שלו אינן מופיעות בדף אינטרנט.

  • Rank brain

אלגוריתם זה הוצג בשנת 2015 והוא מפרש את שאילתות החיפוש, ומבין באופן מדויק את הכוונה מאחוריהן.

לכל אלגוריתם ואלגוריתם בגוגל יש את התפקיד שלו, שמביא לתוצאות ולמעשה לעובדה שגוגל הוא מנוע החיפוש הטוב בעולם, ולכן דירוג גוגל הוא חשוב מאד לאתר שלכם. כל אלגוריתם מבוסס על רשת עצבית המעבדת את השפה הטבעית ומאפשרת להבין את ההקשרים של המילים בשאילתות החיפוש, כך שברמה האורגנית חשוב מאד שהאתר שלכם יהיה מקודם כראוי.

איך דירוג גוגל משפיע על נראות האתר ועל המיקום שלו?

בזמן שהאלגוריתמים של גוגל ממלאים תפקיד מכריע ישנם לא מעט גורמים המשפיעים על הדירוג, על החשיפה ועל מיקום האתר במנוע החיפוש, וביניהם:

  • איכות התוכן

תוכן כתוב היטב, ייחודי ורלוונטי הוא גורם דירוג משמעותי. השימוש במילות מפתח רלוונטיות לשאילתת החיפוש בתוך התוכן הוא גם מכריע ויש לבצע חקר מילות מפתח מדויק יחד עם אנשי המקצוע המלווים אתכם על מנת שבאמת תוכלו להגיע אל קהל היעד שלכם באופן מפולח ונכון.

  • קישורים נכנסים

קישורים מאתרים אחרים לאתר שלכם, המכונים קישורים נכנסים, משמשים כאסמכתא לסמכות האתר שלכם. עם זאת, איכות הקישורים הללו חשובה היות וקישורים מאתרים סמכותיים נושאים משקל רב יותר מאלה ממקורות פחות מכובדים.

  • התאמה למובייל

כיום רוב משתמשי האינטרנט ניגשים לאינטרנט באמצעות מכשירים ניידים ולכן התאמה למובייל היא גורם דירוג קריטי. למנוע החיפוש גוגל יש אלגוריתם ייעודי משלו עבור דירוג דרך מובייל ולכן חשוב לשים לב להתאמת האתר ברמה זו, על מנת שבאמת תוכלו לקבל דירוג אמיתי ונכון מהגולשים שלכם.

  • מהירות האתר

אתר מהיר שנטען מהר יותר מספק חווית משתמש טובה יותר וקיים יש סיכוי גבוה לדירוג גבוה ואיכותי. מהירויות טעינה של עמודים בנייד וגם במחשב שולחני הם גורמים משמעותיים בדירוג של גוגל.

  • אבטחת אתר

גוגל מעדיפה אתרים שמספקים חיבור מאובטח ומוצפן ולכן אתרים שמשתמשים בhttps מקבלים יתרון משמעותי בדירוג.

  • UX,UI

חוויית משתמש היא חשובה מאד לדירוג גוגל, וגוגל מחשיב את נראות האתר ואת הניווט בו בדירוג. התאמה למובייל, גלישה בטוחה, הנחיות להגעה ליעד שהגולשים זקוקים וגם כמובן מדד גוגל שמביא לדירוג. לכל אלו יש השפעה משמעותית וחשוב לשכור את אנשי המקצוע הטובים ביותר לשם כך.

קידום אורגני הוא הדרך הטובה ביותר לדירוג גבוה

זה לא סוד, קידום אורגני בתוך GOOGLE או בשמו השני SEO הוא דרך טובה ואיכותית להשגת דירוג גבוה שיביא לתנועה והמרות. הקידום הפך להיות חלק בלתי נפרד באסטרטגיות שיווק דיגיטלי וחשוב להבין בו היטב, כי רק מי שבאמת מבין את גוגל יכול לבצע את הקידום האורגני.

קידום אתרים כולל מגוון רחב של פעילויות המתאימות לאותות הדירוג והאלגוריתמים של גוגל, החל מתוכן איכותי, לצד גרפיקה ברמה גבוהה ובכלל, ההבנה של האלגוריתמים וכיצד אפשר לעבוד עמם.

חקר מילות מפתח נכון, פילוח קהל יעד ועבודה מאחורי הקלעים על האתר שלכם יביאו לדירוג משמעותי. בנוסף לכך, חשוב שתפתחו סבלנות כי לא מדובר בתהליך קצר. אך ההבדל בין הקידום האורגני לקידום הממומן הוא שהקידום האורגני ישאיר אתכם לטווחי זמנים גבוהים יותר בדירוג, ממה שקידום ממומן שיפסק ברגע שתפסיקו את התשלומים.

ההשקעה משתלמת, יחד עמה כדאי להיות מלווים באנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום שיעניקו לכם את הביטחון שאתם, והאתר שלכם, בידיים הטובות ביותר.

דרכי יצירת קשר

הגיע הזמן למנף את העסק שלך!

אנו מזמינים אותך ליצור קשר ולקבל ייעוץ חינם בכל דרך 
תמיד אפשר גם להשאיר פרטים ונחזור אליך בהקדם!

    רוצים להתקדם?
    בעידן בו מוציאים מאות אלפי שקלים על פרסומת בטלויזיה או בשלטי חוצות, בלי לדעת באיזה קהל יעד היא תפגע - לא כדאי להפסיד את הפרסומת הטובה והמדויקת ביותר - החיפוש בגוגל!
    אנו ב- Prositive מזמינים אתכם להצטרף להצלחה יחד איתנו.
    בואו לשמוע עוד >
    בא לכם להצטרף לניוזלטר מפוצץ בערך? זה אשכרה בחינם!

      077-4447070
      |
      info@prositive.co.il
      © כל הזכויות שמורות - פרוזיטיב | Prositive
      Prositive Logo White שיווק ובניית אתרים
      smile
      צריכים עזרה?
      linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן