מדי יום ובכל מקום עסקים, חברות ואנשים פרטיים נחשפים לפרסומים של חברות קידום אורגני המנסות לפתות אותם לרכוש שירות קידום אתרים אורגני בגוגל, כשבעלי העסקים לא תמיד יודעים מה זה אומר ואיך באמת לבחור את החברה המתאימה. כיום זו כבר לא שאלה אם עסק צריך גם קידום אורגני, אלא עם איזו חברה לקידום אורגני הוא יגיע לתוצאות הכי טובות.
כאשר גולש מבצע חיפוש בגוגל עולות תוצאות הנחלקות לשתיים.
תוצאות ממומנות – אלה תוצאות שבעלי עסקים שילמו עבורן לגוגל על מנת שיופיעו בראש תוצאות החיפוש, ניתן לזהות אותן תחת המילה "מודעה".
תוצאות אורגניות – אלה תוצאות שמופיעות באופן טבעי תחת מילות החיפוש שהגולש חיפש.
תשאלו למה בתוצאות החיפוש מופיע אתר מסוים במקום הראשון והאחר במקום השלישי, או בדף השלישי? בדיוק בזה עוסק קידום אורגני בגוגל - היכולת להביא את העסק שלכם לעמוד הראשון ו/או לראש תוצאות החיפוש שלא באמצעות תשלום לגוגל אלא באמצעות כלים אחרים בהם עושים שימוש מקדמי אתרים המתמחים בנושא.
ומה יוצא לעסק מקידום אורגני? יצירת מותג, יותר פניות, כניסות גולשים לאתר שבשורה התחתונה מגדילות את פוטנציאל המכירה ואף את המכירה בפועל (לידים), אמינות, רצינות, תנועה איכותית ומיוחסת יותר, והכי חשוב - מגיעים לשם בכדי להשאר! להבדיל מקידום ממומן, בו נעלם מהחיפוש ברגע שנפסיק לשלם לגוגל פר קליק.
קידום אתרים אורגני בגוגל הוא השקעה בטוחה לאורך זמן שמחזירה את עצמה ותמיד מייצרת תוצאות, מה גם שעם הזמן האתר שלנו יתחזק בגוגל, ונקבל באותו תקציב טראפיק (תנועה) כפול ומכופל.
כאמור שיווק אורגני נועד לגרום לכך שהעסק שלכם יופיע באופן טבעי בראש תוצאות החיפוש וזאת באמצעות מספר פעולות הדוחפות אותו למקום הראשון.
פרסום אורגני דורש הכרות עם העסק, האתר והבעלים נועדה ללמוד את מאפייני העסק, נקודות החוזק והתורפה שלו ולהבין מה מטרת הקידום המבוקש.
ועוד כמה מילים על נקודות התורפה של העסק - בכל עסק יש נקודות תורפה, קידום טוב יזהה את נקודות התורפה ויספק מענה מדויק שבמקרה הטוב יהפוך אותן לנקודות חוזק ובמקרה הפחות טוב, יצליח לנטרל את ההשפעה שלהן.
דוגמאות לנקודות תורפה
תחרותיות גדולה - כאשר יש תחרות גדולה בשירות מסוים, נדרשת יצירתיות ברמה גבוהה מאד על מנת לשכנע את הגולש שאתם טובים יותר מהמתחרים.
מחירים גבוהים - עסק שהשירותים או המוצרים בתחומו נחשבים יקרים או שהוא עצמו נחשב יקר ביחס למתחרים.
ביקוש מינימלי - ישנם עסקים שמוכרים מוצרי נישה שמלכתחילה אין להם קהל יעד גדול.
שירותים מסובסדים - עסקים שמספקים שירות פרטי אל מול שירותים מסובסדים בעלות נמוכה משמעותית מהשירות הפרטי, כמו מרפאות שיניים, קליניקות מתחומים שונים וכדומה - קשה מאד לגרום לאדם להוציא כסף על שירות כשהוא יודע שהוא יכול לקבל אותו במחיר מוזל יותר.
על מנת לבצע שיווק אורגני יעיל יש לדייק את המענה לעסק ונדרש מחקר של כל ההיבטים שיכולים להשפיע על הקידום.
מחקר שוק ושיווק
מחקר שוק בודק בין היתר את הביקוש וההיצע בשוק ומול מי העסק שלכם מתחרה.
בנוסף למחקר שוק קיים גם מחקר שיווק אשר בוחן עד כמה שיטות השיווק של העסק יעילות ומייצרות תוצאות.
מחקר קהלי יעד
עוסק בניתוח נתונים שנועדו לפלח את קהל היעד, לבחון הרחבה או צמצום שלו, לדייק הכל בהתאם לצרכי העסק. קידום ללא מיקוד בקהל היעד הוא לירות לכל הכיוונים ובבחינת "שלח לחמך על פני המים" מתוך תקווה שמתישהו תתקבל איזושהי תוצאה סבירה, זה קצת כמו למכור קרח לאסקימוסים. על מנת למכור מוצר או שירות חשוב להגדיר למי מוכרים ובעיקר לוודא שהקהל שמוכרים לו אכן צריך את המוצר. כדי לעשות זאת נדרש מחקר וניתוח מעמיק של קהל היעד – מי הוא, בן כמה הוא, מה הסטטוס שלו ומה המצב הסוציו- אקונומי שלו, אזור מגורים, תחומי עניין ועוד. כל אלו מסייעים להגדיר את קהל היעד, דבר שמאפשר קידום ושיווק מדויק, חסכוני ומניב תוצאות משמעותיות.
מחקר מילות מפתח
מטרתו למקד את התוכן שיסייע לקדם את העסק שלכם במנועי החיפוש. אחד האתגרים שניצבו בפני העולים החדשים שהגיעו לארץ לאורך השנים היה ההתמודדות עם השפה. מאד קשה להגיע למישהו כשלא מבינים את השפה שלו. מחקר מילות מפתח בא לענות בדיוק על זה. על מנת שהמוצר או השירות יגיעו בדיוק לאנשים שצריכים אותם, צריך לדבר באותה השפה שבה הם מבטאים את הצורך וזה קורה במנועי החיפוש. כאשר גולש מחפש מוצר הוא מזין מילה, משפט או ביטוי במנועי החיפוש של גוגל ומקבל את התוצאות שעונות לחיפוש שלו. מחקר מילות מפתח מלמד את מקדמי האתר מהן המילים הנפוצות בתחום העסק שלכם שגולשים מחפשים ובהתאם לכך בונים את התכנים, מתוך הבנה שכאשר תוכן שנכתב עבור האתר שלכם יעלה בתוצאות החיפוש, יגדל הסיכוי שהגולש יכנס לאתר שלכם.
עם כל המידע על השולחן בונים אסטרטגיית קידום שכוללת:
אופטימיזציה - בגדול מדובר על פעולות שונות שתפקידן להעלות את האתר בכמה רמות מאתר בינוני לאתר מעולה או מאתר מעולה לאתר מנצח. האופטימיזציה באה לידי ביטוי בשיפור חווית הגלישה כמו למשל, טיפול במהירות הגלישה, בנראות של האתר ובהפיכתו לידידותי ומותאם לצרכי המשתמש. גולש שרוצה לבצע רכישה באתר והוא איטי מידי, הדפים נתקעים וכדומה, עשוי להתייאש ופשוט לוותר על הרכישה. האופטימיזציה באה לידי ביטוי גם בהיבטים של קידום האתר בגוגל ובהתאמתו למנועי החיפוש.
תוכן - השקעה במאמרי תוכן SEO הכוללים מילות מפתח שנועדו למטרה זו בדיוק. גוגל יודעת לזהות מתי אתם מעלים תוכן ריק מתוכן לאתר רק כדי לצאת ידי חובה ולמעשה, גם הגולשים יודעים לזהות. אין להוט מגולש סקרן שמחפש מידע וכשהוא יגיע לאתר שלכם הוא יקדיש שניות ספורות לוודא שהמשך התוכן יענה על המידע שחיפש. אם זה לא יקרה בכמה שניות הראשונות הוא יעזוב את האתר. השקעה בתוכן אותנטי, איכותי ואמין שמכבד את הגולשים שלכם תביא לכם יותר גולשים, יותר כניסות ויותר תנועה איכותית.
קישורים - מדובר בתורה שלמה העוסקת בקידום אתרים אורגני בגוגל באמצעות בניית קישורים איכותיים ואפקטיביים. על מנת לפשט את הנושא, דמיינו את העולם הפיזי בו אנו חיים, מכירים את המילה "קשרים"? קשרים עוזרים לכם לקדם דברים שחשוב לכם לקדם, לקבל את התור הראשון לרופא, לקבל עדיפות בראיון עבודה וכדומה. קישורים באינטרנט הם ה"קשרים" בעולם הפיזי. חיפשתם מידע מסוים, גוגל לקחה אתכם לאתר מסוים שבו מצאתם כתבה מעניינת עם ערך מוסף, בסופה הופיע קישור שהציע לכם מידע נוסף, נכנסתם לקישור וגיליתם אתר מלא אוצרות מידע שמעניינים אתכם - עכשיו דמיינו שהאתר המוצלח הזה הוא שלכם. ככה עובדים קישורים וזה התפקיד שלהם, לייצר תנועה לאתר שלכם.
קידום האתר באופן אורגני אורך כמספר חודשים עד שנה ודורש השקעה מתמדת ועקבית אך גם תמיד מייצר תוצאה. כלומר, קידום אורגני מחזיר את ההשקעה שלו. גם אם לאחר שנה הגעתם ליעד והשגתם את המקום הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל, תחזוקה וניהול אתר בצורה שוטפת שכוללת בקרות, ניתוח נתונים והתאמת המענה הרלוונטי, תאפשר לכם לשמור על המקום הראשון לאורך זמן.
אנו ב-Prositive מומחים בפרסום אורגני כבר למעלה מעשור, ומספקים תוצאות איכותיות והצלחה מוכחת. נשמח ללוות גם אתכם בתהליך.
רגע! כבר הולכים?
תחשבו על זה: לא תרצו לדעת איך לגרום לעסק שלכם לזנק?
מקבלים עכשיו שיחת ייעוץ ח-י-נ-ם!
אז מה יש לך להפסיד?